icdav?
LiberaL²ario
2007-07-25 15:03:13 UTC
Venastai... Isal Cualchidun Di Ancjemò Vîf?
Daspò la muart dal Beline isal muart ancje il NG? Vino di scrivi ancje
R.I.P. NG? :-(
Lidrie
2007-07-25 16:26:20 UTC
Post by LiberaL²ario
Venastai... Isal Cualchidun Di Ancjemò Vîf?
Daspò la muart dal Beline isal muart ancje il NG? Vino di scrivi ancje R.I.P.
NG? :-(
e son duç daûr a studià furlan *uficiâl* par podì lavorà tês scuelis,
cumò c'al sarà obligatori...

Mi ven di ridi: no lu savin scrivi nu che lu cjacarin, tupuscrodi i
mestris e profesôrs che vegnin di fûr province o dal centro di Udin :-)
--
Sans

mai cence: free.ce - free.co - free.ul
Padin
2007-07-25 20:40:15 UTC
Post by Lidrie
Post by LiberaL²ario
[...]
Mi ven plui di dî "obleatori".

Il furlan burocratic al'è schifôs, ma ancje il talian
burocratic, il todesc burocratic e vie disint.
Post by Lidrie
Mi ven di ridi: no lu savin scrivi nu che lu cjacarin,
tupuscrodi i mestris e profesôrs che vegnin di fûr province o
dal centro di Udin :-)
Salacôr al torne achi a insegnâlu chel giaponês ca lu studiave
agns indaûr.
:-)
"Par la strade che no si ûl cjaminâ tocje di côri."
Guru
2007-07-25 21:46:03 UTC
Post by Padin
Salacôr al torne achi a insegnâlu chel giaponês ca lu studiave
agns indaûr.
:-)
Mi lu contavin come il plui grant cognosidôr de lenghe....
Isial vere?? :-O
--
Guru Non coltivate i beni terreni,
non rimarrà niente.
vale più di qualsiasi oro.
Bepo
2007-07-26 09:50:05 UTC
Post by Lidrie
Mi ven di ridi: no lu savin scrivi nu che lu cjacarin, tupuscrodi i
mestris e profesôrs che vegnin di fûr province o dal centro di Udin :-)
Jo, ancje se j'ai nassût jenfri dai mûrs di Udin (ben a stai, soi un
borghesan), soi bon di fevelâ furlan miôr dal plui grues dai vilans c'o
cognos. D'aromai in Friûl il Furlan lu fevelìn in pôcs, daspò de
television duc' an tacât a butà dentri peraulis talianis cun la vocâl
finâl tajade ...
Dai mò, che no fevélin furlan chei d'a disin "il negozi" o "il sintîr", e
son ancje bons di diti "la rondin" par la sisile, o "la cince" par la
parussule, e disin "gran turc" par la blave.
Bah!

Bepo
Barry Lyndon
2007-07-26 10:00:26 UTC
Quand ca eri frut me none me chiantave <<sisielute ses torrade...>> (':
Guru
2007-07-26 10:06:54 UTC
Post by Bepo
di diti "la rondin" par la sisile
Se tu tu le visis dute scrivimele!!!
vale più di qualsiasi oro.
Barry Lyndon
2007-07-26 10:35:51 UTC
Post by Guru
Se tu tu le visis dute scrivimele!!!
Candal porco, non ricuardi pui!!! Ce chiaf chi ai... I soi 40 agns e pui
lontan dal Friul. Mi riquardi ben <<stelutis alpinis>>, chel li esal
scolpide tal me cur. Andere un'atri, quelle <<gobo to pari, gobo to
mari...>>. E anchimò quand che no volevi manghia la minestre me none me
diseve la storie del <<chian di bosernian>>. La riquardi tu? E anchimo
quand ca l'ere contente me contave <<Jacum tracum dai fasciui, chioli la
chiace e dami un doi, Jacum tracum non l'e chi, dami dut a mi>>.

Cumo avonde chi comenci a vai... Mandi furlans! Scusaiso el me furlan,
no lo ricuardi trop ben... Ce biel ca l'e cemut chi lu scriveiso voatris!
Padin
2007-07-26 21:57:24 UTC
Post by Barry Lyndon
Post by Guru
[...]
Indulà sestu a stâ?
Dài, conte.
--
- Indulà isal?
- Lì c'al pese.
Barry Lyndon
2007-07-27 07:03:52 UTC
Post by Padin
Indulà sestu a stâ?
Dài, conte.
No no no... no ai voe, cumò soi in casin... Contimo tu cemut esal biel
il Friul. Dula sotu tu, in che pais? Di ca o di la da l'aghe?
Lidrie
2007-07-27 07:29:30 UTC
Post by Barry Lyndon
Post by Padin
Indulà sestu a stâ?
No no no... no ai voe, cumò soi in casin...
al samê che tu sedis in Costa Smeralda, plui casin di li cui puttanons
che girin ... :-)

Barry Lyndon
2007-07-27 08:25:36 UTC
Post by Lidrie
al samê che tu sedis in Costa Smeralda, plui casin di li cui puttanons
che girin ... :-)
Orpo, ce cul che tu as!!! Soi nome un pelin pui indaur, cinquante
chilometros denant al mar.

Corimo subite al bingo che tu as un cul che somee a chel d'une vachie
((((((((((-:
Guru
2007-07-26 10:03:02 UTC
Post by Bepo
disin "gran turc" par la blave.
Ioi, chest lu ai sintût ancje io, ma in prim o vevi pensât si ves
tabajat di un omp Turc, unevore alt.....
Ma ancje io o soi peciadôr, parceche la di no, co eri frut, duç a
pensavin che il furlàn fos stât il diaul. A scuele che troe de me
maestre, a fât li pies porcarîs par gjavanus il furlan di bocje...
vale più di qualsiasi oro.
Bepo
2007-07-27 16:15:53 UTC
Post by Guru
Ma ancje io o soi peciadôr, parceche la di no, co eri frut, duç a
pensavin che il furlàn fos stât il diaul. A scuele che troe de me
maestre, a fât li pies porcarîs par gjavanus il furlan di bocje...
Viôtu pò, ce mont! Cuant che j'ai lât jo a scuele no fevelavi squasi
furlan. Lu capivi, parcé che sintivi fevelà il von o lis agnis di me
mari, ma par me al are une maniere strambe di fevelâ. A scuele vevi une
mestre taliane, che si veve maridade in Cjargne. Je veve passât i prins
ains de sô cariere culì a cirî di fâ fevelâ il talian ai fruts, che no
arin bons di fevelâ nuje atri ce il furlan. Cuant che à vignude a fâ
scuele a Udin si à inecuarte che i fruts no fevelavin furlan, ancje s'a
cognossevin a vonde ben il talian. Cussì une dì nus à dite "Bambini, voi
siete friulani e dove conoscere la vostra lingua, così come l'italiano".
E di chel dì à tacât a insegna'nus la nestre lenghe. A fevelale, leile e
scrivile. Ancjemò jo no ai imparât la grafie uficiâl, ma chê che mi à
insegnât la mestre pôc vie di trente ains fa. Ta chei ains (sin daspò dal
taramot) la int si vergognave di fevelâ furlan, disevin che é un dialet
talian e par plui un lengac' di miserie, robe di puars. Chei studiâts
scugnivin fevelâ talian, ancje par distinguisi dai vecjos di cjase, che
vevin fate dome la cuinte elementâr s'a leve ben.
Jo di che volte ai capît che nol'è impuartant tant cemût che tu
tu fevelis, ma ce che tu tu disis. Cussì ai decidût che la mê lenghe veve
di jessi che dai me vons, e no che de television. Dut par grazie di une
mestre che il furlan lu veve imparât daspò dal diploma ...

Mandi,
Bepo
Guru
2007-07-27 18:44:09 UTC
Post by Bepo
Cussì ai decidût che la mê lenghe veve
di jessi che dai me vons, e no che de television. Dut par grazie di une
mestre che il furlan lu veve imparât daspò dal diploma ...
Ce cûl!

Timp pasant i ai lèt un libri di un siciliàn che al iere vignût in Friûl
a fa il militar, e si a inamorat de lenghe, e des feminis, e l'è restàt
uchì e l'a scrit un libri di contis par furlan...
vale più di qualsiasi oro.
Bepo
2007-07-28 15:33:21 UTC
Post by Guru
Ce cûl!
A vonde :-)
Post by Guru
Timp pasant i ai lèt un libri di un siciliàn che al iere vignût in Friûl
a fa il militar, e si a inamorat de lenghe, e des feminis, e l'è restàt
uchì e l'a scrit un libri di contis par furlan...
Ben, propit un sicilian une volte mi à dite che no rivave adore a capî
parcé che noatris someìn vergognasi di jessi furlans. Par lui il Friûl è
un dai puesc' pui biei al mont par vivi e la nestre culture i plâs une
vore. E si che pûr tanc' furlans par da bon si vergognin di jessi ce c'a
son.
Viôtu, jo no crôt just obleâ un a fevelâ furlan, ni crôt che il furlan
scugne vivi par simpri. Ma se un furlan mi ven a dî che si vergogne des
sô lidrîs, de sô storie e de sô int, alore jo crôt che chel sei l'omp pui
pùar dal mont! E mi fâs dûl, no rabie.

Mandi,
Bepo
nrmn
2007-07-30 22:12:27 UTC
Post by Guru
[...]
simpri stat salvadi, plui le mestre mi diseve di tabaia' dome par
Talian e plui o tabaiavi in Marilenghe.
Guru
2007-07-25 21:46:03 UTC
Post by LiberaL²ario
Venastai... Isal Cualchidun Di Ancjemò Vîf?
Daspò la muart dal Beline isal muart ancje il NG? Vino di scrivi ancje
R.I.P. NG? :-(
Personalmentri o ai dât un esam vuei di matine. I ai cjapât 26. si
tabaiave di "impianti elettrici di bordo". E cumò o voi al Campo Scout
par cui no varai computer....
Si tornìn a sinti a mieç di Avost....

Mandiii!
vale più di qualsiasi oro.
"Magnetique"
2007-07-26 06:58:01 UTC
Guru" <***@libero.it> ha scritto nel messaggio news:1i1tz7e.7zaeeuajccsiN%***@libero.it

CUT
Post by Guru
E cumò o voi al Campo Scout
par cui no varai computer....
Si tornìn a sinti a mieç di Avost....
Mandiii!
Campo Scout ???
No steit a vignj su par il Plauris . Se no a mi tocje vignj a tiraus ju un
atre volte.
I seis pericolos. :-))
Mandi Maurisio.
Il purcjt nol devente vecjo, il vecjo al devente purcjt.

Il porco non diventa vecchio, il vecchio diventa porco."
Guru
2007-07-26 07:28:44 UTC
Post by "Magnetique"
Campo Scout ???
Si...
Post by "Magnetique"
No steit a vignj su par il Plauris . Se no a mi tocje vignj a tiraus ju un
atre volte.
No, plan!! No sin nualtris che o sin lâs a torseon cence une cartine,
cence une busole, cence savè, e soredût cence sintimìnt!! L'àn pasât co
ai sintût che storie mi soi mitût lis mans tai cjaviei!!!
Il biel che no o sin stâs a fà il cjamp a Valbruna subite dopu che iere
sucedude, e o sin lâs ator par li montagnis cence piardisi!!!
Ogni tant mi domandi se le int a fas li robis cul cernieli o cence....
Post by "Magnetique"
I seis pericolos. :-))
Nualtris no!! Ma podarès fati une liste di groups scout che podaresin
iessi di vere periculôs....
Post by "Magnetique"
Mandi Maurisio.
Mandiii!
vale più di qualsiasi oro.
Lidrie
2007-07-26 07:35:28 UTC
Post by Guru
Post by "Magnetique"
I seis pericolos. :-))
Nualtris no!!
ma no setu dai "puffos"? e no jerino puffos chei 23 che le setemane
passade a an scugnût la a cjoju cul cestel dal elicottero parsore For
di Sore, dopo che erin finûs tun canalon le sere prime? :-)

Guru
2007-07-26 09:12:42 UTC
Post by Lidrie
ma no setu dai "puffos"? e no jerino puffos chei 23 che le setemane
passade a an scugnût la a cjoju cul cestel dal elicottero parsore For
di Sore, dopo che erin finûs tun canalon le sere prime? :-)
Si co soi dai puffos, ma no cojon!! Mi mi displâs ma son un disio di
scout che e àn pôc a ce fa, tipo chei che si metin a cjaminà vie pe gnot
ta lis montagnis, o chei ca si butin di besoi dentri dai canalons e
robis dal gjenar.... Che poi ogni àn an dè un....

Par me bande o sin un gruppo di int di bon sistin, che prime di fa lis
robis a i pensin parsore, o vin ancje no i nestris cojons, ma son tignûs
sot control....
vale più di qualsiasi oro.
Lidrie
2007-07-26 07:30:51 UTC
Post by "Magnetique"
I seis pericolos. :-))
dome chei che an le cjamese celeste o chei âtris che tegnin lis mulis
dividudis dai mui ;-)

Se tus viodiu duç, il prin di avost, a vot di matine, e saran in place
Contarena pal centenari de fondasion dal prin grup (e mancjaran chei
pôs che saran dongje Londre pal Jamboree).

PS: satu nie de agne, che al è un toc che no si viôt?

Guru
2007-07-26 09:12:42 UTC
Post by Lidrie
Post by "Magnetique"
I seis pericolos. :-))
dome chei che an le cjamese celeste o chei âtris che tegnin lis mulis
dividudis dai mui ;-)
Bon duç chei che van vie par montagnis cence doprà il cervieli a son
periculôs, par qualsiasi cjamese che vedin intôr, daspò no fares di dut
un marlin...
vale più di qualsiasi oro.
Padin
2007-07-26 22:02:22 UTC
Post by Lidrie
Se tus viodiu duç, il prin di avost, a vot di matine, e saran
in place *Contarena* pal centenari de fondasion dal prin grup
(e mancjaran chei pôs che saran dongje Londre pal Jamboree).
Place Contarena?
Dipo, al'è di un biel pôc c'a si clame place Libertât.

Mio pari e me mari disevin "place Vitorio".
--
"O ce biel lusôr di lune
che il Signôr nus à mandât:
nol è fregul di pecjât."
Barry Lyndon
2007-07-27 07:15:56 UTC
Post by Lidrie
Se tus viodiu duç, il prin di avost, a vot di matine, e saran in place
Contarena pal centenari de fondasion dal prin grup (e mancjaran chei pôs
che saran dongje Londre pal Jamboree).
Ce braf che tu sos a scrivi! Ma cemut faseisos vu atris a scrivi cuis
bien il Furlan? Atu fat uno scole...? E ce ca sont chei acints e chel
<<j>>? De dula salte fur? Avares plasce de impara achie io... Esal dificil?

Mandi,

...col timp cumo mi ricuardi dut ce cal sentivi o discevi quand ca eri
fantat. <<None... ahi ce dolor, mi soi fat une CRUMBULE in tal chiaf!>>
O quand che giuavi al balon me pari pa prendimi pal cul me diseve:
<<dula vatu cumo dut vestit a fieste?>> O me agne che no pdeve viodi ala
a chiace e diseve: <<io sparares lo GNEU si anchie je aiares un mitra>>.
Ande anchimo gneu tal Tiliment?

Si viodin...
Lidrie
2007-07-27 07:53:59 UTC
Ce braf che tu sos a scrivi! Ma cemut faseisos vu atris a scrivi cuis bien il
Furlan? Atu fat uno scole...?
no di furlan ;-) 'O pensi ce che ai di dì in tal furlan che si cjacare
in cjase, e o cîr di rindi tal scrit el sun c'o ai tal cjâf.
E ce ca sont chei acints
Dulà che le vocâl a iè lungje i met el cjapiel ^
e chel <<j>>? De dula salte fur? Avares plasce de impara achie io...
http://www.provincia.udine.it/furlan/Ent/Uficis/Istituzional/promoident/Furlan/Impare/index.aspx
e leiti le grafie uficiâl

par scrivilis ti conven doprà el lavôr di Pagan:
http://digilander.libero.it/paganf/letaris/win/tastitwin.html
Ande anchimo gneu tal Tiliment?
vedin ce c'al dîs Guru, c'al vîf su le rive...

Barry Lyndon
2007-07-27 08:23:02 UTC
Post by Lidrie
no di furlan ;-) 'O pensi ce che ai di dì in tal furlan che si cjacare
in cjase, e o cîr di rindi tal scrit el sun c'o ai tal cjâf.
Bon. Ma perce po non atu scrit <<chiacare>> o <<chiaf>>.
Post by Lidrie
Dulà che le vocâl a iè lungje i met el cjapiel ^
..cumò lu fâsc ancje jò. Vadial bien cusì?
http://www.provincia.udine.it/furlan/Ent/Uficis/Istituzional/promoident/Furlan/Impare/index.aspx
Post by Lidrie
e leiti le grafie uficiâl
http://digilander.libero.it/paganf/letaris/win/tastitwin.html
Orpo... esal une cose serie alore. Cumò ao di legile e dopo iodarim...
Al momenti no rivi a imaginà cemut esal saltat fur cheste <<j>>. Ma il
fulrna no esal une legnue neoladine? E nel ladin, dula tu podis truvà la
<<j>>? Non capisc proprit cemut esal puscibil.

Satu tu? Me cuscin lu clamin <<el gei>>, parce che me agne la clamavin
<<la gee>>, parce che alere simpri cun la gee ta la schene, puar femene,
simpri tai chiamps o tal ort. No i sim viniut 100 agns fa giù de la
Carnie e le femene usavin la gee par dut: la legne, la blave, la medie,
el formadi. Me none chiapave anchie il prevost e lu portave a chiase ca
l'ere chioc, parce ca l'ere una femene timorat.
Post by Lidrie
Post by Barry Lyndon
Ande anchimo gneu tal Tiliment?
vedin ce c'al dîs Guru, c'al vîf su le rive...
Dulà dulà dulà...?? O ce biel ca l'è il Tiliment, ce chi dares io po là
a chioli i ciclamins o a bevi un tait a Viluce. Trop voltes soi lat a
taconà tai legns, tai ghiavons. Cumò baste chi torni a vaì, ce nostalgie
chi ai (''':

Io ai une foto e ricuardi che ai viodut il ponte di pincian quand che lu
avevin fat saltà par costrui il niof.

Ma esal vere che cumò vuelin fa des <<casse di espansione>> per dut il
casin a Latisane? Ce pechiat... cusi no ruvin dut?

Mandi,

..cemut cal mi plasc chiacarà in furlan, non crodevi io di saveilu
anchimò. Ma vuatris soiso dut fantats o ande anchie qualcun vechio?
Guru
2007-07-27 10:54:43 UTC
Post by Barry Lyndon
Post by Lidrie
Post by Barry Lyndon
Ande anchimo gneu tal Tiliment?
vedin ce c'al dîs Guru, c'al vîf su le rive...
Dulà dulà dulà...??
San Vît al Tiliment... Anzi, par vere soi di Prodolòn, ma no soi mai a
cjase....
Post by Barry Lyndon
Io ai une foto e ricuardi che ai viodut il ponte di pincian quand che lu
avevin fat saltà par costrui il niof.
Tirile su cul scanner, i vares propite gole di viodile, po me pari al è
un tipografo cal fâs libris soredùt di robis furlanis, e porse i pol
interesà....
vale più di qualsiasi oro.
Barry Lyndon
2007-07-27 11:13:00 UTC
Post by Guru
Tirile su cul scanner, i vares propite gole di viodile, po me pari al è
un tipografo cal fâs libris soredùt di robis furlanis, e porse i pol
interesà....
Eh... cui sa dula l'ai cumo... viodarim di chiatale, ma no soi segur. I
porverai.
Guru
vale più di qualsiasi oro.
Barry Lyndon
2007-07-27 11:44:16 UTC
Post by Guru
Grazie! :-)
Nuie, al'è un plasce. Anchie io cumo soi curios di chiatale...
Padin
2007-07-31 20:50:43 UTC
Post by Barry Lyndon
Post by Lidrie
no di furlan ;-) 'O pensi ce che ai di dì in tal furlan che
si cjacare in cjase, e o cîr di rindi tal scrit el sun c'o ai
tal cjâf.
Bon. Ma perce po non atu scrit <<chiacare>> o <<chiaf>>.
E je la maniere stabilide di scrivi chel sun de bocje:
"cjiacare" (si vares di scrivi anche la I daûr de CJ).

Ma no no sin masse dûrs cun lis regulis.
Post by Barry Lyndon
Post by Lidrie
Dulà che le vocâl a iè lungje i met el cjapiel ^
..cumò lu fâsc ancje jò. Vadial bien cusì?
Sì, ben.
Post by Barry Lyndon
Al momenti no rivi a imaginà cemut esal saltat fur
cheste <<j>>. Ma il fulrna no esal une legnue neoladine? E nel
ladin, dula tu podis truvà la <<j>>? Non capisc proprit cemut
esal puscibil.
Si doprave la J anche par talian, une volte, par distingui il
sun semivocâl da la I: ajuto, paja.
Post by Barry Lyndon
[...]
A Udin al jere famôs "Jacum dai geis".
Post by Barry Lyndon
Post by Lidrie
Post by Barry Lyndon
[...]
Sì, chei disgraciâs e an dome bês in tal cjâf.
Post by Barry Lyndon
Mandi,
..cemut cal mi plasc chiacarà in furlan, non crodevi io di
saveilu anchimò. Ma vuatris soiso dut fantats o ande anchie
qualcun vechio?
Jo o aj le barbe grise e un çarneli lung e larg ;-)
"Nol cjate un clap te Tôr."
Guru
2007-07-27 10:54:43 UTC
Post by Lidrie
Post by Barry Lyndon
Ande anchimo gneu tal Tiliment?
vedin ce c'al dîs Guru, c'al vîf su le rive...
Si ca son. Ma cumò simpri di mancul, parceche i an gjavât vie dùt il
bosc, arbui e cassis ca erin tal lièt, e cumò par scuindisi e fa li
tanis van tal mieç dai cjamps, e i contadîns no son propite di acuard...

A la vie pa li stradutis blancia a pol capità di cjapani un con le
machine e fa une biele cene!! :-)
vale più di qualsiasi oro.
LiberaL²ario
2007-07-27 12:24:50 UTC
O soi ligri di viodi che il gnò imput al à fât scomençâ une longje
discussion... :-)

Guru ancje jo o soi stât scout par tant timp, però tal CNGEI... Cuant che
però o vevi di deventâ Akela o no soi plui rivât adore di combinâ
universitât e scout e o ai scognût bandonâ :-(

Barry London, benvignût!

LiberaL²ario
--
Visita il mio sito: www.proalpe.eu
Cjale il gnò lûc te Rêt des Rêts: www.proalpe.eu
Visit my web pages: www.proalpe.eu
Guru
2007-07-27 15:53:30 UTC
Post by LiberaL²ario
Guru ancje jo o soi stât scout par tant timp, però tal CNGEI... Cuant che
però o vevi di deventâ Akela o no soi plui rivât adore di combinâ
universitât e scout e o ai scognût bandonâ :-(
Ioi! Io soi un tecnico, e ogni tant invidiavi lis capacitâs di tancius
dal CNGEI... Comunque anche io l'an cal ven i moli, simpri par
l'universitât... Ma podopo tornarai a scumencià, mi plâs mase... :-)
vale più di qualsiasi oro.
LiberaL²ario
2007-07-30 16:16:31 UTC
Post by Barry Lyndon
Ande anchimo gneu tal Tiliment?
Su la rive dilà da l'aghe di Sant Zorç de Richinvelde (Dograve, Poç, Cose)
and'è seimpri di mancul, cussì come i fasans... Invezit a son simpri plui
zingars e âtre int no propite racumandabil :-(

Un altri toc di Friûl che al sparis